گزارش فدراسیون اسکی کشور از فعالیت های شرکت برف ساز کولاک

پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون اسکی کشور و پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران گزارشی از فعالیت های شرکت برف ساز کولاک منتشر کردند. این گزارش که در قالب مصاحبه با مدیرعامل شرکت برف ساز کولاک تهیه شده است از طریق لینک های زیر قابل دسترسی می باشد

لینک خبر در وب سایت فدراسیون اسکی کشور

لینک خبر در پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

 

مدیر عامل تنها شرکت تولید کننده دستگاه های برف ساز در کشور:

ظرفیت سالانه تولید 300 دستگاه را داریم/مسوولان از بومی سازی حمایت کنند

دستگاه های برف ساز از جمله مهمترین تجهیزاتی هستند که در پیست های اسکی اکثر کشورها مورد استفاده قرار می گیرند و خوشبختانه شاهد بومی سازی این صنعت برای اولین بار در کشور بوده ایم.

حسن غریب دوست مدیر عامل شرکت برف ساز کولاک در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون اسکی گفت: شاید بتوان آغاز فکر تولید دستگاه های برف ساز را به سال 81 مربوط دانست؛ زمانی که در ابتدا تصمیم داشتیم در زمینه واردات دستگاه های برف ساز فعالیت کنیم و این پیگیری ها تا سال 85 ادامه داشت.

وی افزود: از سال 85 نیز با هدف ارتقای سطح دانش فنی در این حوزه و بومی سازی نسبت به تولید دستگاه های برف ساز اقدام کردیم. در ابتدا کار تست و نصب این دستگاه ها انجام شد و سپس به تولید انبوه این دستگاه ها فکر کردیم. البته می توان بزرگترین مزیت های نمونه داخلی نسبت به خارجی را تامین قطعات و خدمات پس از فروش و همچنین سازگاری این دستگاه با شرایط آب و هوایی و اقلیمی کشور دانست.

غریب دوست تصریح کرد: از سال گذشته خط تولید دستگاه های برف ساز راه اندازی گردید و حدود 30 دستگاه آماده بهره برداری شد و برنامه بلند مدت ما این است که تولید خود را به بیش از 300 دستگاه در سال برسانیم.

غریب دوست عنوان کرد: در مرحله طراحی دستگاه های برف ساز، بهترین نمونه های خارجی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند و سپس طراحی دستگاه ها مطابق با شرایط اقلیمی کشور توسط کارشناسان شرکت برف ساز کولاک صورت گرفت. با وجود محدودیت ها و مشکلات مختلف، تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی دستگاه های تولید برف مصنوعی، توسط کارشناسان فنی شرکت با موفقیت انجام پذیرفت.

دستگاه های برف ساز،میانگین ورزش های زمستانی را دو برابر می کند

غریب دوست در خصوص شرایط استفاده از دستگاه های برف ساز عنوان داشت: دستگاه های برف ساز به دو صورت مورد بهره برداری قرار می گیرند. استفاده نخست این دستگاه ها در پیست های اسکی و مورد استفاده دیگر دستگاه های برف ساز،برای اولین بار در کشور در داخل سالن های سرپوشیده برای استفاده در تمامی فصول سال است.

وی تصریح کرد: نمونه های مختلف این دستگاه ها می توانند در هر شهر و یا شهرستان در سراسر کشور و با توجه به شرایط آب و هوایی ان منطقه در پیست های اسکی و همچنین در سالنهای سرپوشیده مورد بهره برداری قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: نکته جالب این است که استفاده از این دستگاه ها میانگین ورزش های زمستانی در سال را از 3 ماه به 6 تا 7 ماه افزایش داده و همچنین در فصولی که بارش برف کم باشد می توان از این دستگاه ها برای پوشش برف استفاده کرد و مقاومت آن را افزایش داد . همچنین استفاده از برف مصنوعی در مسابقات اسکی نیز شرایط را برای ورزشکار به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. در واقع برف مصنوعی در مقایسه با برف طبیعی مانند اتوبان در مقابل جاده خاکی است و برای پیست های اسکی لازم و ضروری است.

وی افزود: طول عمر برف مصنوعی چندین برابر برف طبیعی است و قیمت پایین این دستگاه ها نسبت به مشابه خارجی و همچنین خدمات پس از فروش این دستگاه ها نیز یکی دیگر از عواملی است که می تواند مسولان پیست ها را به استفاده از این دستگاه ها ترغیب کند.

پیگیر صادرات دستگاه های برف ساز هستیم

غریب دوست در زمینه صادرات دستگاه های برف ساز بیان کرد: در بخش صادرات نیز پیگیر این قضیه هستیم که دستگاه های خود را به کشورهای همسایه نیز صادر کنیم و کشورهای عربی و همسایگان شمالی در اولویت برنامه ریزی ما برای صادرات می باشند.

وی تصریح کرد: بومی سازی این دستگاه ها در کشور به اشتغال زایی نیز کمک می کند و همچنین باعث خواهد شد امکان برگزاری تمرینات و اردوهای اسکی که به ناچار در خارج از ایران برگزار می شوند در کشورمان فراهم شود و از این طریق به کاهش هزینه های فدراسیون اسکی نیز کمک خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما از خردسال تا کهنسال عاشق برف هستند. در جلسه ای که با مسولان فدراسیون داشتیم آمادگی خود را جهت تجهیز پیست های اسکی استان ها عنوان کردیم و امیدواریم مسولان نیز از بومی سازی این صنعت در کشور حمایت کنند تا همه علاقمندان به ورزش اسکی شاهد رشد و پیشرفت و گسترش این ورزش در کشور باشند.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها